Czy wiecie, że ponad połowa klientów uważa, że z Ubezpieczycielem trzeba walczyć o odszkodowanie? A z kolei prawie 1/3 skarg trafiających do Rzecznika Finansowego jest bezzasadna?
Za nami kolejna odsłona Ultra Akademii organizowana w ramach współpracy z Akademią Kompas. Tym razem szkolenie on-line dla naszych agentów poprowadził red. Marcin Z. Broda. Analityk i autor kilkuset artykułów o ubezpieczeniach. Redaktor naczelny Dziennika Ubezpieczeniowego i Miesięcznika Ubezpieczeniowego, a także bloga Dumni z ubezpieczeń
W pierwszej części spotkania p. Marcin przytoczył wyniki wielu badań, żeby zobrazować nam sytuację na rynku ubezpieczeń, a także jego postrzeganie przez klientów. Przykładowo 70% osób ma pozytywne doświadczenia z TU, natomiast niezadowolenie pozostałych osób wynikało w dużym stopniu z błędów obsługowych, a nie istoty usługi ubezpieczeniowej. Warto również zaznaczyć, iż w Polsce rocznie likwiduje się ok. 6 mln szkód!
Prowadzący wyjaśnił również podjęty przez uczestników problem niezrozumiałego języka, jakim spisane są OWU. Gdyby OWU pisane były w prostszy sposób, otworzyłoby pole do wielu nadużyć i wyłudzeń. Pomimo częstych pomysłów na uproszczenie umów ubezpieczeń, to by zapewnić jednoznaczność warunków, muszą mieć formę bardzo precyzyjną, a co za tym idzie – dość trudną w lekturze.
W kolejnej części spotkania p. Marcin podjął temat reputacji wizualnej w ubezpieczeniach. Przedstawiając zdjęcia różnych punktów ubezpieczeniowych, wyjaśniał jak ważne jest położenie i odpowiednie obrandowanie lokalu. APK było zagadnieniem, które wywołało najżywszą chyba dyskusję. Pan Redaktor kilkukrotnie podkreślał wagę dobrze, precyzyjnie przeprowadzonej APK. Korelacja trendów ogólnoświatowych i w Polsce były ostatnim zagadnieniem jakie udało się nam poruszyć. Między innymi status agenta wyłącznego na świecie oraz geneza multiagenta w Polsce.
Tematy poruszane na Ultra Akademii zdecydowanie skłaniały uczestników do dzielenia się swoimi przemyśleniami. Ultra Pośrednicy podawali przykłady ze swojej działalności. Opowiadali jak z ich perspektywy zmieniała się branża ubezpieczeń na przestrzeni lat. Spora liczba uczestników, opinii oraz pytań sprawiła, iż tematy nie zostały wyczerpane, a wszystkie zagadnienia zrealizowane. Na szczęście z red. Marcinem Brodą spotykamy się również na kolejnej Ultra Akademii.